Fr

AWARDS

Cannes Lions: een eerste Belgische Silver met BBDO en 10 nieuwe shortlists

Maandag 21 Juni 2021

Cannes Lions: een eerste Belgische Silver met BBDO en 10 nieuwe shortlists



BBDO won een eerste Silver op de 2020/2021-editie van de Cannes Lions. Dat deed het bureau met '-60% culture' voor State of the Arts in Design, waar ook mortierbrigade en De Morgen doorstootten tot de finale met 'Kaléidoscope'.

België zal echter geen prijzen winnen in Print & Publishing, noch in Outdoor, ondanks de shortlists van 'Video Call Art' van Happiness voor Voo en 'Non Bob' van hetzelfde bureau voor OVK en Vias. Ook 'Cobblestone Tribute' van LDV voor Het Nieuwsblad verzilverde zijn finaleplaats niet. 

10 nieuwe Belgische shortlists
De organisatoren van de Cannes Lions onthulden een nieuwe lading shortlists.
 
In Creative Data Lions selecteerde de jury 42 finalisten bij de 364 inschrijvingen voor de competitie, waaronder FamousGrey met 'Now.Brussels' voor Visit Brussels (Use of Real-time Data).
 
De jury van Creative Strategy selecteerde 69 finalisten, waaronder twee Belgen: 'Porn Re-enactment' van Wunderman Thompson Antwerp voor Child Focus (Not for Profit) en 'Be Safe, Be Late' van FamousGrey voor Volvo (Audience Insight). In totaal namen 677 campagnes deel aan deze competitie.
 
Bij de Direct Lions halen 295 van de 1.978 inschrijvingen de finale. Van de 37 Belgen staan er slechts vier op de shortlist: 'Non-Bob' van Happiness voor VIAS en OVK  (Use of Ambient Media: Small Scale) en 'Crispy Subtitles' van Happiness voor Lays (Use of Social Platforms et Breakthrough on a Budget), alsook opnieuw 'Be Safe, Be Late' van FamousGrey voor Volvo (Automotive). Ter herinnering, Jolien Tuyteleers (Wunderman Thompson Antwerp) zetelde in de jury.
 
In de PR competitie haalt BBDO de finale met '-60% Culture' voor State of the Arts (Social Engagement). Idem dito voor Wunderman Thompson Antwerp dat zich plaatst met 'Porn Re-enactment' voor Child Focus (Innovative Use of Influencers). De competitie telt 165 finalisten (met in totaal 1.725 inschrijvingen, waarvan 27 Belgische).
 
Last but not least vinden we in Social & Influencer Lions FamousGrey met 'Instalove' voor Kom op tegen Kanker (Social Film Series). Deze competitie leverde 167 shortlists op (versus 1.726 inschrijvingen).

Archief / AWARDS