Fr

AWARDS

Cannes Lions: 346 Belgische inschrijvingen

Donderdag 17 Juni 2021

Cannes Lions: 346 Belgische inschrijvingen

De 2021-editie van de Cannes Lions heeft 29.074 inschrijvingen voor de verschillende competities ontvangen, waaronder 346 voor België. Per categorie ziet dat er als volgt uit: 46 in Media, 43 in Brand Experience & Activation, 38 in Outdoor, 37 in Direct, 29 in Radio & Audio, 27 in PR, negentien in Social & Influencer, zestien in Film en Print & Publishing, vijftien in Mobile, negen in Film Craft en Design, acht in Creative Strategy, zes in Design en Entertainment, vier in Health & Wellness en Entertainment Lions for Sport, drie in Industry Craft, twee in Creative Business Transformation, Creative Data, Creative Effectiveness en Entertainment Lions for Music, en tot slot een in Creative eCommerce, Sustainable Development Goals en Titanium. Enkel de competities Glass, Innovation en Pharma ontvingen geen Belgische inschrijvingen.

De Verenigde Staten zijn de grootste ‘spenders’ met 9.124 inschrijvingen, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Brazilië, met respectievelijk 2.192 en 1.472 inschrijvingen.

De competitie Film is de meest gewaardeerde met 2.726 inschrijvingen, voor Brand Experience & Activation en Outdoor die respectievelijk 2.352 en 2.052 inschrijvingen noteren. Creative Effectiveness (141), Innovation (161) en Glass (187) zijn de minst populaire competities.

Net zoals vorig jaar zal de 2021-editie van de Cannes Lions online plaatsvinden, van 21 tot 25 juni. De eerste shortlists worden op 19 juni onthuld.

Archief / AWARDS