Fr

BRANDS

Carrefour becommentarieert zijn catalogi op YouTube (Focalys)

Donderdag 17 Juni 2021

Sinds december 2020 biedt Carrefour Frankrijk zijn wekelijkse online catalogus aan op zijn website of via zijn app. Nu heeft het merk besloten om nog een stap verder te gaan en biedt het zijn catalogus op video aan via zijn YouYube-kanaal (in een formaat van 1'30 "tot meer dan 3'). Een voice-over becommentarieert op een lichte en humoristische toon enkele promoties en details van de gepresenteerde producten. Aan het einde van elke video worden kijkers uitgenodigd om naar Carrefour.fr te surfen en daar de volledige catalogus te raadplegen. Het geheel wordt regelmatig in de kijker gezet op de sociale netwerken.
 
Carrefour speelt met dit nieuwe formaat in op een opkomende trend: influencers raadplegen en becommentariëren steeds vaker promocatalogi op hun kanalen. Deze video’s leveren gemiddeld 30.000 tot 40.000 views op en meer dan 60% van de internetgebruikers zegt een product te hebben gekocht dat ze op YouTube ontdekten.
 
Na drie maanden testen genereerde elke video gemiddeld meer dan 1,5 miljoen views, met een piek van 3 miljoen, en bijna 35% van de internetgebruikers bekijkt de video tot het einde. Bemoedigende resultaten voor lange formaten. Bovendien lagen deze filmpjes volgens Carrefour aan de basis van meer dan 200.000 winkelbezoeken.

Archief / BRANDS