Fr

BRANDS

Coca-Cola herziet het design van zijn blikjes en voert opnieuw campagne

Woensdag 14 April 2021

Coca-Cola herziet het design van zijn blikjes en voert opnieuw campagne

Het was geleden van 2016 en de invoering van de ‘One Brand’ strategie die streefde naar een eengemaakt design voor het hele Coke-gamma. De groep herziet de packaging van zijn drie blikjes voor Coca-Cola, Coca-Cola Zero en Coca-Cola light. Deze veranderingen werden ingevoerd in Europa en Latijns-Amerika en zullen volgend jaar doorgevoerd worden in de rest van het gamma en de wereld.
 
Ondertussen ondersteunt een nieuwe campagne Coca-Cola Zero - onder de titel ‘Best Coke Ever?’ zal de campagne van Mercado McCann te zien zijn op tv, OLV en OOH - en Coca-Cola light met 'Just Because'.
 
Om nog even terug te komen op de blikjes koestert het nieuwe design volgens Coca-Cola de ambitie om “een eenvoudig en intuïtief keuzesysteem te verstrekken dat van toepassing is op alle varianten van Coca-Cola en wil het ook het logo in de verf zetten”. De blikjes die minimalistischer ogen, integreren de klassieke codes van Coca-Cola maar met een vereenvoudigd design. Het logo en zijn rode, zwarte en zilveren kleur blijven behouden, maar bepaalde elementen (zoals de rode schijf en de golvende lijn) van vorige versies verdwijnen.

Archief / BRANDS