Fr

BRANDS

Dove betaalt merken die inzetten op Real Beauty

Woensdag 24 Maart 2021

Dove betaalt merken die inzetten op Real Beauty

Van storytelling naar storydoing. Al in 2019 bundelde Dove onder de codenaam ‘#Show us’ de krachten met Getty Images en het fotografiecollectief GirlGaze om 's werelds eerste inclusieve beeldbank voor vrouwen te creëren. Vandaag gaat het Unilever-merk nog een stap verder. Als je weet dat 70% van de vrouwen zich nog steeds niet vertegenwoordigd voelt in het beeld dat reclame van heen weergeeft, stelt Dove andere merken die mikken op diversiteit voor om financieel bij te dragen aan hun campagnes, door de castingkosten te betalen.
 
Dit is de doelstelling van de ‘Show Us. It's on us’ campagne, de eerste van LOLA MullenLowe Madrid voor Dove. Ze legt uit hoe Dove castings wilde "hacken" met de hulp van onafhankelijke modellenbureaus door "buitengewone" vrouwen voor te stellen, met de vraag ‘Durf je mij te kiezen?’. Indien dat gebeurde, kwam Dove tussen om de castingkosten te financieren. De actie werd eerst gevoerd in Zuid-Afrika waar Unilever het voorbeeld gaf met campagnes voor Magnum en Cif, waarna de restaurantketen Krispy Kreme en Nedbank op hun beurt ingingen op de oproep van Dove.
 
"Door merken en bedrijven de tools te geven om ware schoonheid op een veel diversere manier te tonen, helpen we de manier waarop vrouwen worden weergegeven worden te veranderen, wat een positieve invloed heeft op het vertrouwen van vrouwen in hun uiterlijk", zegt Sophie van Ettinger, Global VP van Dove.

Archief / BRANDS