Fr

AWARDS

AMMA: GroupM en OMG op kop

Maandag 22 Maart 2021

AMMA: GroupM en OMG op kop

De expertjury van de AMMA voorgezeten door Christine Jean (AG) heeft zijn eerste verdict bekendgemaakt. Met respectievelijk zeven en zes finaleplaatsen in de 13-AMMA-categorieën onderscheiden de bureaus van GroupM en Omnicom Media Group zich van de rest.
 
Semetis staat vier keer in de finale: Innovation & Development of the Year en in Best Use of Data & Performance Marketing met Ardennes-Etape, Dmlights, in dezelfde categorie Data & Performance, en in Best Use of Interactive & SoMe met VOO. Nog bij OMG haalt PHD Media twee finaleplaatsen, twee keer met Telenet in Best Media Strategy en wtFOCK voor SBS in Best Use of Native & Content.
 
Maxus is drie keer finalist met Proximus in Best Media Strategy en in Best Creative Use, en met Danone in Best Use of Interactive & SoMe. GroupM staat op de shortlist van dezelfde categorie met L'Oréal; Wavemakern klasseert twee Mondelez-cases in de finale: 'Spoiler Alert' voor Mikado in Best Creative Media  Use en 'Lockdown challenges' voor Oreo in Best Use of Native & Content. De combo Mindshare-TBWA tot slot staat in Best Strategy in de finale met Delhaize.
 
Space heeft drie finaleplaatsen: in Best Media Strategy met bpost  bank, alsook twee keer in Best Use of Interactive & SoMe met Samsung en Solidaris. 
 
MediaCom kan prat gaan op twee shortlists in Best Use of Data & Performance met PlayStation 'Ghost of Tsushima' en 'Always-on' voor D'Ieteren. Idem dito voor AdSomeNoise in dezelfde categorie met TestAankoop en in Innovation & Development of the Year met Overstock Garden. 
 
De andere finalisten zijn:
 
In Innovation & Development of the Year: De Productiepartners/Famework, JCDecaux met Programmatic OOH en de UMA met zijn Digital Benchmark;
 
In Best Media Strategy: Pivott voor SantaMaria;
 
In Best Creative Media Use: Bebat voor 'Pachamama', Havas Media met de Xmas radiospot van Devos Lemmens en De Vloer met de 'Missing Fans' van Child Focus en RBFA;
 
In Best Use of Native & Content: Fimare Consulting voor Dela 'Talking abut deathn during  the pandemic', Mediaplus voor De'Longhi 'Straight to the soul of coffee' en DPG voor Humo 'Krasse knarren by VDAB'.

Ontdek de genomineerde dossiers tijdens het UMA Webinar Best Media Campaigns op 1 april en op het platform AMMASTREAM.be. De AMMA-jury 2021 komt samen in de kantoren van AG Insurance op 20 april, om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de ‘live streamed AMMA Ceremony’ op 20 mei op het platform AMMASTREAM.be.

Archief / AWARDS