Fr

BRANDS

48 verzamelt mobile data om voedselverspilling tegen te gaan (Focalys)

Woensdag 17 Maart 2021

48 verzamelt mobile data om voedselverspilling tegen te gaan (Focalys)

In Ierland lanceerde de telecomoperator 48, die zich voornamelijk richt op een jonge doelgroep, in december 2020 een opvallende actie voor het goede doel met als titel ‘#DoGoodWithData’. Het merk nodigde zijn klanten uit om gedurende 24 uur offline te zijn en hun ongebruikte mobile data weg te schenken, om aldus geld in te zamelen voor de liefdadigheidsinstelling FoodCloud die zich specialiseert in de strijd tegen voedselverspilling.

De actie werd gepromoot op de sociale media door populaire lokale influencers. Die laatste droegen hun steentje ook bij door elk drie fans uit te nodigen om het initiatief te delen. Zo ontstond er een kettingreactie binnen hun community.

Het initiatief is vernuftig, omdat het niet zo lastig was voor de deelnemer. Die moest enkel een eenvoudige digitale pauze nemen om geld in te zamelen. De telecomoperator profiteerde van de gelegenheid om zijn klanten ook te informeren over de mogelijkheid om aan het einde van elke maand hun niet gebruikte mobile data te schenken aan FoodCloud. De actie kan mogelijk andere merken inspireren bij hun programma’s voor het goede doel…

Archief / BRANDS