Fr

CREATIONS

Eén van de beste Super Bowl-spots is er eentje van 5''

Dinsdag 9 Februari 2021

Eén van de beste Super Bowl-spots is er eentje van 5''

Volgens de metingen die Google net na de SuperBowl heeft uitgevoerd, is het de tweede meest gezochte spot, na die van Cheetos met Ashton Kutcher en Mila Kunis. We bedoelen de 5''-spot van R / GA voor de communitysite Reddit. Zoals de NY Times schrijft, verscheen die zo kort in beeld dat veel kijkers dachten dat CBS een probleem had.  

Vreemd, inderdaad. Zoals je op Twitter kunt zien, snellen in beeld twee SUV's door de woestijn. Ze maken onmiddellijk plaats voor een soort doelwit, met in het midden het logo van Reddit, gevolgd door een lange tekst die bijna niet te lezen was op televisie. Behalve als je hem fotografeerde met je smartphone, wat duizenden Amerikanen ook deden, om hem vervolgens op de sociale netwerken te delen.  

In deze tekst met de titel 'Wow, in feite werkt het!' legt Reddit uit dat het al zijn marketingbudget heeft besteed aan deze vijf seconden airtime. "Er gebeuren krachtige dingen als mensen samenkomen rond iets waar ze echt om geven. En daar is een plek voor: Reddit."
Het bericht verwijst eigenlijk naar de GameStop-affaire die Wall Street een paar weken geleden op zijn kop zette. Om een lang verhaal kort te maken, achter de strijd om de aandelen van dit videogamebedrijf, vinden we Reddit en de miljoenen amateur-traders van zijn r / wallstreetbets-sectie die afspraken de prijs van het bedrijf kunstmatig op te blazen en zo ervoor te zorgen dat de hedgefondsen die GameStop 'geshort' hadden miljoenen zouden verliezen. De desbetreffende fondsen werden aldus het slachtoffer van hun eigen spel en hadden geen andere keuze dan de aandelen in kwestie terug te kopen voor een prijs die honderden keren hoger lag dan de oorspronkelijke.  

Deze aardbeving op de aandelenmarkt plaatste Reddit en zijn meer dan 50 miljoen gebruikers in de schijnwerpers. "Als er iets is wat we van onze communities hebben geleerd, is dat niet-ingewijden alles kunnen bereiken als ze zich samen achter een gemeenschappelijk idee scharen", aldus het bericht van Reddit, met een knipoog naar de GameStop-kwestie.  

Volgens de metingen van de SuperBowl Ad Review door de Kellogg School behoort deze advertentie tot de top 9 van meest effectieve van het jaar, samen met die voor Cheetos, Amazon, Bud Light, Doritos, Indeed, Tide, M&M's en Chipotle.

Verrassend voor een tv-spot die uiteindelijk maar heel weinig kijkers live zullen hebben gezien!

Archief / CREATIONS