Fr

CREATIONS

Omotenashi maakt komaf met de clichés voor Toyota

Zaterdag 6 Februari 2021

Omotenashi maakt komaf met de clichés voor Toyota

Als het om auto’s gaat, kunnen clichés hardnekkig zijn. Wie kwaliteit zoekt, gaat eerder voor een Duits merk. Veiligheid? Een Zweeds. Design? Een Italiaans. Er is echter een outsider waar we niet altijd aan denken: Toyota. Het is dus beter om te vergelijken vooraleer over te gaan tot een aankoop. Want de beste keuze is niet altijd degene die we denken.

‘Toyota. Think About It’ Dat is de boodschap die Toyota verspreidt bij zijn eerste campagne die het maakte met Omotenashi. Ze loopt in België en Luxemburg en bestaat uit twee fases. De eerste fase die op 4 januari van start ging, had als doel om de consument het merk te doen overwegen, met daarbij het advies om te vergelijken. De tweede fase vatte aan op 11 januari en focust op de verschillende salonvoorwaarden: het hybride model aan de prijs van een benzinewagen, een jaar lang gratis brandstof, tot 4.000 euro korting bij de overname van de oude wagen...

De 360°-campagne loopt in allerlei on- en offline media: tv, OOH, radio, POS, e-mailings, internet, sociale media, enz. Omotenashi begeleidde heel het proces: creatie, productie, media planning en media buying.
 
Er werd ook een b2b-campagne uitgewerkt die gericht was naar fleet managers. Doelstelling was de zuinigere Toyota hybride modellen met ondersteunend bewijsmateriaal te promoten, dit aan de hand van een merkvergelijker die is gebaseerd op de datavan het gespecialiseerde magazine Autogids: toyota.be/compare.

Archief / CREATIONS