Fr

BRANDS

Burger King herziet zijn visuele identiteit

Vrijdag 8 Januari 2021

Burger King herziet zijn visuele identiteit

Voor de eerste keer sinds twintig jaar voert Burger King een volledige rebranding door. Die staat in het teken van authenticiteit en natuurlijke ingrediënten, aldus het merk. In de nieuwe visuele identiteit die het werk is van het bureau Jones Knowles Ritchie valt ook de ‘vintage’ look op die recht uit de jaren ‘70 komt: ronde letters, oranje en rode kleuren…

“Het nieuwe minimalistische logo sluit naadloos aan bij de evolutie van het merk doorheen de tijd en brengt hulde aan het erfgoed van het merk met een geraffineerd ontwerp dat vertrouwen, eenvoud en plezier uitstraalt”, legt Burger King uit.

De transformatie zal stapsgewijs een impact hebben hebben op de touchpoints van het merk – verpakkingen, menu’s, uniformen voor de medewerkers, inrichting van de restaurants – en uiteraard ook op de marketingtools.
 
De veranderingen op de Belgische markt zouden volgens Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, vanaf deze zomer geleidelijk zichtbaar worden.

Archief / BRANDS