Fr
Close

AWARDS

Eurobest 2020: zeker geen roteditie

Woensdag 9 December 2020

Eurobest 2020: zeker geen roteditie

Eurobest 2020 is afgesloten met de bekendmaking van de Grand Prix en Special Awards. Burger King en zijn bureaus Ingo Stockholm, David Miami en Publicis Bucharest zijn onomstotelijk de grote overwinnaar met 'The Moldy Whopper'. Die campagne kreeg vijf Grand Prix in Film, Industry Craft, Integrated, Outdoor en Print & Publishing.
Publicis Milan en Innocean WW Europe Berlin volgen met elk drie Grand Prix.

De eerste onderscheidt zich met 'Enjoy before returning' (Brand Experience & Activation en Direct) en 'Francesca' (Glass: The Award for Change) voor Diesel.
De tweede doet het met 'Printed by Parkinson's' voor Parkinson's Awereness (Creative Data en Design) en 'The client said no' voor Dahouse Audio (Radio & Audio).
Åkestam Holst Stockholm en BETC Paris slaan alle twee een dubbelslag. Het Zweedse bureau met 'A hard pill to swallow' voor Apotek Hjärtat (Healthcare en PR) en het Franse met 'Crocodile inside' voor Lacoste (Film Craft) en 'Underground Premier' voor 13ème Rue (Mobile).
De negen overige Grand Prix werden uitgereikt aan 'VAR discount' van Nord DDB Stockholm voor Elkjop (Creative eCommerce); 'Closed fort maintenance' van Mensch Copenhagen en Sansir Torshavn voor Visit Faroe Islands (Creative Effectiveness); 'The dark side of money' van N=5 Amsterdam voor ABN Amro (Creative Strategy); 'Black Friday (re)sale' van Hjaltelin Stahl Copenhagen voor IKEA (Digital); 'Dark: Interactive Netflix Guide' van Mediamonks Hilversum, Henrik & Sofia Sweden en Granny Berlin voor Netflix (Digital Craft); 'What we do next' van Saatchi & Saatchi London voor Deutsche Telekom (Entertainment); 'Eurythenes Plasticus' van BBDO Düsseldorf voor WWF Germany (GP for Good); 'The 2030 calculator' van Farm Stockholm voor Doconomy (Innovation); en, tot slot, 'Rabbi-Bot' van Mediacom Connections en ACW Grey Tel Aviv, alsook Go Digital Marketing Netanya voor Always (Media).
Publicis Worldwide, BETC Paris, N=5 Amsterdam en Mediacom zijn respectievelijk het Network, Agency, Independent Agency en Media Network of the Year, terwijl het productiehuis de Gouden Palm won.

Ter herinnering, dit jaar noteerden onze troepen, en in het bijzonder BBDO, de grote Belgische winnaar van deze editie, naast Happiness, Wunderman Thompson, mortierbrigade, LDV United, Ogilvy Social.Lab en Mutant 43 shortlists. Dat resulteerde uiteindelijk in twintig awards: vier Gold, acht Silver en acht Bronze.

Archief / AWARDS