Fr

CREATIONS

Publicis Emil verandert alles voor Mercedes-Benz

Dinsdag 1 December 2020

Voor een automerk als Mercedes-Benz vinden de belangrijkste gesprekken doorgaans plaats op en rond het Autosalon. Maar niet dit jaar, omdat het evenement is uitgesteld. Daarom deed het merk er in samenwerking met Publicis Emil alles aan om zowel online als offline zo toegankelijk mogelijk te zijn. Deze ambitie werd samengevat in de baseline ‘Hey Mercedes, let’s talk’ en tot leven gebracht in een menselijke radiocampagne.

In spotjes van 60”, 40” en 20” wordt de luisteraar ondergedompeld in verschillende momenten uit het leven; aan boord van een Mercedes-Benz hoort hij gesprekken die niet altijd even makkelijk zijn, maar wel deugd doen. Want, zo vindt het merk, met elkaar praten, dat verandert alles.

De eerste golf van de campagne begon op 1 december. Op het programma staat televisie, e-mailing, sociale media, content op het platform ‘MB Talks’. Er werd ook geïnvesteerd in een belangrijk POS-luik bij de concessiehouders.

Archief / CREATIONS