Fr
Close

AWARDS

Cannes Lions creëert The Home of Creativity

Maandag 19 Oktober 2020

Cannes Lions creëert The Home of Creativity

Bij de start van de tweede editie van Lions Live, het online seminarie dat de Cannes Lions tot eind deze week wijden aan best practices en learnings uit s’ werelds vaakst bekroonde campagnes, kondigde MD Simon Cook de lancering aan van een nieuw ‘masterbrand’: Lions - The Home of Creativity. Dat wil naar verluidt vooruitgang stimuleren doorheen creativiteit en de globale community het hele jaar door steunen tijdens haar creatieve journey.

“We zitten daarvoor in een unieke positie”, aldus Cook. “We hebben meer dan 60 jaar bewijs waaruit blijkt dat dat aantoont datcreatieve excellentie mensen, bedrijven en de samenleving vooruithelpt. Cannes Lions vindt elk jaar plaats, maar ondertussen is het duidelijk dat creativiteit niet beperkt kan worden tot een enkele ervaring.”

Daarom zal Lions het hele dienstenscala groeperen op een enkel platform dat The Home of Creativity gedoopt werd. Dat zal toegang verlenen tot het beste werk, talent, insights en learnings, met inbegrip van de festivals (Cannes Lions, Spikes Asia en Dubai Lynx), de awards (Cannes Lions, Eurobest), de Lions Live, The Work, enzovoort. Dat alles wordt verdeeld rond vier pijlers (Community, Intelligence, Learning en Benchmarking).

De lancering wordt ondersteund door vijf grote namen uit de sector die in video's van meer dan twee minuten uitleggen wat creativiteit betekent.

Archief / AWARDS