Fr
Close

AWARDS

Cresta: 2 Gold, 8 Silver en 7 Bronze voor de Belgen

Maandag 28 September 2020

Cresta: 2 Gold, 8 Silver en 7 Bronze voor de Belgen

Uiteindelijk wonnen onze troepen twee Gold, acht Silver en zeven Bronze op de Cresta Awards 2020. De prijzen vielen te beurt aan BBDO en Ogilvy Social.Lab, de twee enige Belgische bureaus in de finale. Eerstgenoemde pakt de twee Gold, zes Silver en vijf Bronze. De rest is voor laatstgenoemde.  

De twee Gold van BBDO vallen te beurt aan 'Vote for meAL' voor Lidl (The Media Magic Award, illu)) en '-60% culture' voor State of the Arts (Online Identity) dat ook drie Silver wint (Best Use of Instagram, Best Use of Facebook, Social Campaign), met een Bronze toe (The Wish we'd thought of that Award).  

De twee andere Silver werden toegekend aan 'The National Debate' voor Leffe (Experiential, Brand Activism) dat ook een Bronze krijgt (The Wish we'd thought of that Award), alsook aan 'Postpone your Birthday' voor Jupiler (idem). De drie resterende Bronze zijn voor 'Drive Responsibly' voor Jupiler (Brand Activism en The Media Magic Award) en 'Value of Fresh' voor Lidl (Integrated).  

Ogilvy Social.Lab won twee Silver met 'Carrefour Banana' (Experiential campaign en Social Campaign) en twee Bronze met 'Mupolash' (Creative Use of Data) en 'Ikea Pets Tunes' (Campaign websites/Micro-sites) voor de Zweedse meubelgigant.
Ogilvy Social.Lab décroche ses deux Silver avec "Carrefour Banana" (Experiential campaign et Social Campaign) et ses deux Bronze avec "Mupolash" (Creative Use of Data) et "Ikea Pets Tunes" (Campaign websites/Micro-sites) pour le géant suédois de l'ameublement.
Nog even iets over de Grand Prix. Dat zijn er acht. De helft gaat naar '#Wombstories' van AMV BBDO voor Bodyform/Libresse. De vier andere bekronen 'Swipe Night' van 72andSunny LA voor Tinder, 'Cultural Heirs' van Heimat Berlin voor Voice of the Wall, 'The 9'58 Biography' van BETC Sao Paulo voor Puma en 'Fieeld' van Havas Spain voor Santander Bank.  

Het volledige palmares staat hier.

Archief / AWARDS