Fr

AWARDS

Shortlists CB Awards: BBDO voorlopig op kop

Woensdag 12 Augustus 2020

Creative Belgium onthulde de lijst met finalisten voor zijn Awards 2020. In totaal werden 646 cases ingeschreven (+4%) door 51 bureaus, studio’s en productiehuizen (ook +4%). Daarvan selecteerden de jury’s 202 dossiers, waarvan 86% met winstoogmerk (6% beter dan in 2019).
 
Bij de finalisten is het BBDO dat de meeste kansen op een hoedje maakt. Het bureau behaalde 37 shortlists. Dat is niet echt een verrassing als je weet dat het bureau momenteel de rangschikking van het MM Report domineert. De nominaties zijn te danken aan '-60% culture' voor State of the Arts dat we niet meer moeten voorstellen, maar ook aan campagnes voor Lidl, Jupiler en Leffe.

Na BBDO bestaat de top vijf uit mortierbrigade (26), FamousGrey en Happiness ex aequo (23), alsook TBWA (21). De volledige lijst met shortlists vind je hier.
 
De 202 shortlists zijn te danken aan 84 campagnes. Uiteindelijk zullen er 56 worden bekroond. Creative Belgium benadrukt nog dat 47% van de deelnemers aan deze editie de vorige jaren niet van de partij was.
 
Instagram in plaats van Knokke!
 
Neen, de beslissing werd niet ingegeven door het verbod op dagjesmensen aan de Belgische kust, maar heeft te maken met de huidige regeringsmaatregelen die Creative Belgium verplichten om zijn gala-avond te herzien.
 
Zoals verwacht zal de prijsuitreiking op uitnodiging op 4 september niet plaatsvinden in het casino van Knokke, maar op Instagram (op dezelfde datum, om 16u).
 
“Ondanks de minimalistische ‘Less is more’ trend dit jaar, verdienen de winnaars toch om te schitteren”, aldus Isabel Van den Broeck, managing director van Creative Belgium. “We kunnen deze keer geen podium installeren, maar we hopen de intensiteit van dit magische moment terug te vinden op de sociale media, waar applaus nog altijd mogelijk is.”

Archief / AWARDS