Fr

AWARDS

Het 'Lions Creativity Report of the Decade' vers van de pers

Zondag 28 Juni 2020

De organisatoren van de Cannes Lions hebben het ‘Lions Creativity Report of the Decade’ gepubliceerd. De klassementen werden opgesteld door PwC, op basis van de uitgereikte Lions en shortlists van de afgelopen tien jaar.

In de ranking van de bureaus staat AlmapBBDO São Paulo bovenaan, voor Wieden+Kennedy Portland en BBDO New York. W+K Portland prijkt eveneens in het klassement Independent Agency of the Decade, deze keer op de eerste plaats, voor Droga5 New York en Forsman & Bodenfors. Die laatste sluit de top drie af, ondanks het feit dat het bureau slechts zes jaar deelnam aan de competities waarmee rekening mee werd gehouden, meer bepaald van 2010 tot 2016...
 
Dan hebben we de klassementen van de netwerken en holdings. Het eerste wordt gedomineerd door BBDO Worldwide, voor respectievelijk Ogilvy en DDB Worldwide. Bij de ranking van de holdings staat WPP bovenaan, voor Omnicom en Interpublic Group. WPP dankt zijn eerste plaats aan maar liefst 40 Grand Prix, vijf Creative Effectiveness Lions, acht Titanium, 464 Gold, een Glass Lion, vier Innovation Lions, zeven Product Design Lions, 844 Silver en 1.385 Bronze Lions!
 
De Brand Marketer of the Decade is Procter & Gamble. De adverteerder doet beter dan Nike en Volkswagen. P&G noteerde in totaal zeven Grand Prix, een Grand Prix for Good, drie Creative Effectiveness Lions, twee Titanium, 49 Gold, vier Glass, 77 Silver en 100 Bronze…
 
We geven nog mee dat de Palme d’Or of the Decade is uitgereikt aan MJZ USA. Smuggler USA en O Positive Films USA vervolledigen de top drie.
 
Alle ‘of the Decade’ klassementen, volgens regio, zijn hier gepost.

Archief / AWARDS