Fr

CREATIONS

'Creativity Matters', door Joanna Leung (marketing manager, Brightfish)

Zondag 21 Juni 2020

'Creativity Matters', door Joanna Leung (marketing manager, Brightfish)

Als Belgian Representative van het Cannes Lions zijn we elk jaar trouw van de partij op het Cannes Lions festival. Voor mij zou het zelfs de eerste keer geweest zijn. Wat had ik er naar uitgekeken om er de inspiratie en de creatieve vibes te voelen.

En eerlijk is eerlijk, ook om alle Cannes-clichés te kunnen bevestigen met een koele glas rosé in mijn hand en mijn tenen in het warme zand.

Dat het voor de eerste keer een virtuele Lions Live bijeenkomst wordt, zal ons, Belgen, er (hopelijk) niet van weerhouden om met dezelfde gretigheid inspiratie te vinden.

En inspiratie zal er genoeg zijn in de volle namiddagprogramma. Persoonlijk kijk ik alvast uit naar de jonge talenten in Saatchi & Saatchi Presents New Directors Showcase op donderdag. Ook ben ik benieuwd naar de Film Lions Presidents' Briefings en de aankondiging van de winnaars Palme d'Or of the Decade, Agency of the Decade, Network of the Decade, Holding Company of the Decade. Krijgen we een Belgische winnaar of niet?

Cannes Lions heeft inderhaast een online Young Lions Live Award in het leven geroepen, een afgeleide van de Young Lions Competitions zoals we ze kennen. De winnaars zullen op vrijdag bekendgemaakt worden.

De Young Lions FILM en MARKETERS Competitions in ons land hernemen we volgend jaar met dezelfde briefing en concept. Gericht naar de jonge creatieven hadden we begin dit jaar voor de eerste keer een Cannes Lions roadshow tour opgezet om bij een tiental creatieve bureaus de Young Lions FILM Competition toe te lichten. We hadden ook in samenwerking met BAM een inspirerend voortraject georganiseerd voor meer dan 20 teams met een inhoudelijk fel gewaardeerde Masterclass voor de Young Marketers.

Deze week zal Lions Live in het teken staan van “Creativity Matters”. Als Belgische Cannes Representative én als oudste audiovisueel medium dat cinema is, staan we daar meer dan ooit achter. Creativiteit in advertising, en zeker op het grote scherm, daar doen we het voor. Trouwens vanaf 1 juli weer in de bioscopen bij jullie in de buurt. Ik wens jullie veel inspiratie.

Archief / CREATIONS