Fr

CREATIONS

De Belgische overheid deelt de juiste reflexen met mortierbrigade

Maandag 13 April 2020

De Belgische overheid deelt de juiste reflexen met mortierbrigade

In samenwerking met de studio’s Volstok en Raygun maakte mortierbrigade een sensibiliseringscampagne die ons moet herinneren aan de essentiële gebaren die de verspreiding van Covid-19 moeten tegengaan. Die wordt gecoördineerd door de FOD Kanselarij van de Eerste Minister en gevoerd met de FOD Volksgezondheid, alsook het Nationaal Crisiscentrum, in overleg met de gewesten en de regio’s van ons land.
 
‘Geef het voorbeeld. Stop het virus’ wordt verspreid via radio en tv, op de sociale netwerken, via bannering, affiches en schermen op openbare plaatsen, in bushokjes, warenhuizen, apotheken, geldautomaten, enzovoort. Zo is de campagne te zien op de digitale schermen van Clear Channel, de MIVB, TEC, Publifer, Redpharma en Febelfin.
 
Ook Carrefour en Colruyt hosten de campagne gratis in hun winkels en heel wat media hebben korting gegeven voor de verspreiding in de drie landstalen én het Engels.
 
Tijdens een tweede fase worden de campagne en de verschillende boodschappen aangepast naargelang de doelgroepen, maar ook de evolutie van de pandemie.
 
De boodschappen naar de verschillende doelgroepen kunnen aangepast worden op verzoek van de regio’s of gewesten, om beter aan te sluiten op bepaalde thematieken, zoals de situatie in scholen of parken, de strijd tegen fake news, enzovoort. Andere initiatieven verrijken de campagne, zoals dat van de Koning Boudewijnstichting die jongeren die ze steunt mobiliseerde om positieve en inspirerende getuigenissen te delen. De campagne wordt ook gesteund door het verenigingsleven.

Archief / CREATIONS