Fr

CREATIONS

Infodemie: L'Union Francophone daagt de jonge reclamemakers uit

Donderdag 2 April 2020

Infodemie: L'Union Francophone daagt de jonge reclamemakers uit



Na de UNO daagt de Union Francophone, het uitwisselingsplatform voorgezeten door Christian Cappe (de oprichter van het vroegere Cristal Festival), jonge talenten uit om de ‘Stop aux Infox Covid-19’ challenge aan te gaan. Bedoeling: sociale mediacampagnes creëren om de ‘infodemie’ – zoals de Union het noemt – bestrijden, met een bijzondere aandacht voor de doelgroep 16-25.
 
De oproep is gericht tot reclamemakers jonger dan 30 – Franstalig of niet – die in teams van twee of drie kunnen werken, met de steun van hun bureaus en vanuit hun lockdownplek. Na hun inschrijving (gratis en voor 30 april) hebben de deelnemers enkele dagen de tijd om hun campagnes in te dienen. Die worden naargelang hun indiening gepubliceerd op de sociale netwerken van de Union Francophone en diens partners. Verder krijgen ze ook media-aandacht via een wekelijkse newsletter met daarin elk project en een bio van de makers.
 
Los daarvan, en ook al gaat het niet om een echte awardshow, hoort er een prijsuitreiking bij het project. De beste creaties zullen worden bekroond door twee vakjury’s, de ene bestaande uit journalisten en voor het project gesensibiliseerde influencers; de andere uit reclamemensen.
 
De Union Francophone herinnert eraan dat ze ondersteund wordt door een netwerk van 50 bureaus, honderden reclamemensen, beroepsorganisaties, alsook politieke en mediapartners.
 
Meer info bij Christian Cappe of Stacy Sagot, projectleider.

Archief / CREATIONS