Fr

CREATIONS

UNO doet een wereldwijde oproep aan creatieven

Vrijdag 27 Maart 2020

UNO doet een wereldwijde oproep aan creatieven

In een open brief aan alle creatieven ter wereld doet de UNO een solidaire oproep en stuurt hun een reeks briefings om de essentiële boodschappen betreffende de volksgezondheid te vertalen en uit te dragen via verschillende talen, culturen, gemeenschappen en platformen, om aldus iedereen overal te bereiken.

De UNO geeft aan dat ze geen eigenlijke campagne verwacht, maar wel een aantal creatieve oplossingen: “We moeten mensen tegemoet treden daar waar ze zich bevinden, met een feed van frisse en innoverende content die aanzet tot de noodzakelijke maatschappelijke ondersteuning. We verstrekken de expertise en de boodschappen van de WHO zodat die kan worden verspreid”, aldus de brief.

Om de boodschappen te verspreiden is de UNO van plan een beroep te doen op mediapartners, adverteerders (via hun reclame-inventaris), de sociale netwerken en alle kanalen of touchpoints waarmee het bereik van deze boodschappen kan worden verruimd.

Het UNO-lijstje bevat zes briefings: ‘personal hygiene’, ‘physical distancing’, ‘know the symptoms’, ‘kindness contagion’, ‘myth busting’ en ‘do more, donate’.

Meer details vind je hier.

Archief / CREATIONS