Fr

CREATIONS

Happiness, LDV en Wunderman Thompson in de Effective Top 100 van Warc

Dinsdag 17 Maart 2020

Happiness, LDV en Wunderman Thompson in de Effective Top 100 van Warc

Warc publiceerde zijn wereldwijde Effective 100-rangschikking voor 2019. Zoals de naam al aangeeft, bevat die de wereldwijd vaakst bekroonde campagnes in competities die marketing efficiëntie bekronen. Hierin staan ook vier Belgische creaties. Het gaat om ‘Blind Meters’ van Happiness voor OVK (op 32). Iets verderop vinden we twee campagnes van  voor Special Olympics – ‘Play Unified’ (69) en ‘Dare to Sponsor’ (80). De vierde Belgische campagne in de Top 100 is ‘Closer than you Think’ (82) van Wunderman Thompson voor Child Focus.
 
De eerste plaats van de rangschikking wordt bezet door ‘It's a Tide Ad’, de campagne van de New-Yorkse bureaus Saatchi & Saatchi NY, Hearts & Science en MKTG voor P&G die uitgezonden werd tijdens de Super Bowl. Efficiënste adverteerder en merk zijn Unilever en McDonald's.

Archief / CREATIONS