Fr

CREATIONS

BBDO blijft mobiel voor Ethias

Donderdag 30 Januari 2020

BBDO blijft mobiel voor Ethias

Ter gelegenheid van het voorbije Autosalon besloten BBDO en Ethias om een alternatieve weg in te slaan voor een communicatie rond onze mobiliteit van vandaag en het milieu van morgen. De tv-spot van 45” schetst het leven van een jong meisje dat met de wind in de haren snel en zorgeloos door het platteland fietst, maar in de loop de jaren haar tempo moet laten zakken achter het stuur van haar steeds groter wordende wagen. Tot ze op een dag besluit niet langer stil te staan en terugkeert naar de essentie door de vrijheid opnieuw op te zoeken die ze op de fiets mocht ervaren.

De muziek, die door kinderen wordt gezongen, is de rode draad doorheen deze campagne. Het betreft een naïeve en inspirerende ingesteldheid die we terugvinden in een reeks radiospots van 30”. Daarin worden een vader en zijn zoontje opgevoerd waarbij het het kind simpele en soms ronduit gênante vragen stelt die ons moeten doen nadenken.

De boodschap van Ethias is duidelijk: de auto moet niet verbannen worden, maar als we vooruit willen met mobiliteit, kunnen we maar beter verschillende vervoermiddelen combineren.
 
De campagne wordt momenteel ondersteund met een (D)OOH en social media luik, die eraan herinneren dat Ethias je auto en elk ander vervoersmiddel verzekert.

Archief / CREATIONS