Fr

CREATIONS

#DoYouHearMeNow: blanke 50-jarige mannen als woordvoerders van de jongeren voor Unicef

Dinsdag 19 November 2019

#DoYouHearMeNow: blanke 50-jarige mannen als woordvoerders van de jongeren voor Unicef



Aan de vooravond van de Internationale Dag van de Rechten van het Kind en ter gelegenheid van de 30ste verjaardag van het VN-Verdrag voor die rechten, lanceren Unicef België en Happiness een campagne om jongeren bewust te maken van hun grondrechten, meer bepaald voor hun recht om gehoord te worden.

Volgens Geoffrey Hantson, ECD van Happiness, vertrekt de campagne vanuit de volgende vraag die veel jongeren zich stellen: 'Moeten we een blanke man van 50 jaar in een pak zijn om gehoord te worden?'. De campagnevideo werd opgenomen tijdens een evenement aan het Centraal Station in Brussel. 150 blanke mannen strak in het pak namen er deel aan een betoging en hielden borden vast met daarop slogans over onderwijs, armoede, klimaat, openbaar vervoer, vluchtelingen, enz.


De video werd verspreid via de sociale media (Instagram, TikTok, Snapchat, enz) en de begeleidende hashtag luidde #DoYouHearMeNow. Die refereert naar het recht van elk kind om vrij zijn mening te geven over elk onderwerp dat hem interesseert (artikel 12 van het VN-Verdag inzake de Rechten van het Kind). 





De campagne bestond verder nog uit 'wild postering' in de Europese Wijk van Brussel, DOOH, print en uit de song 'Do you hear me now' en bijhorende videoclip die gemaakt werd door Le 77, Blu Samu en Pasi & Cloos.

De campagne loopt nog tot begin december en spoort de 13-18-jarigen aan om hun mening over thema's die hen na aan het hart liggen te delen, via het platform doyouhearmenow.be. Alle meningen zullen worden verzameld en in een rapport worden gegoten. Dat zal verstuurd worden naar onze politici.

Archief / CREATIONS