Fr

BRANDS

Crèche Test Dummies zetten kinderbegeleiders in de spotlights

Dinsdag 7 Oktober 2025

Crèche Test Dummies zetten kinderbegeleiders in de spotlights

Tijdens de Week van de Kinderopvang (6–12 oktober) lanceert de Leerstoel Kinderopvang van de UGent een opvallende campagne die het belang van kinderbegeleiders op een frisse, luchtige maar tegelijk betekenisvolle manier in de kijker zet. Bedoeling: de begeleiders erkennen als pedagogen van het eerste uur en ze niet beschouwen als louter oppassers.
 
Met ‘Crèche Test Dummies’, ontwikkeld door Walkie Talkie en House of Media, ontdekken zes bekende Vlaamse ouders in het testlab of ze al dan niet geschikt zijn om kinderbegeleider te zijn. Ze ruilen daarvoor hun vertrouwde werkplek in voor de kinderopvang. Elke dag gaan twee van hen een nieuwe crèche-uitdaging aan; dat levert een hoop filmpjes vol chaos, warmte en ook humor op.
 
De hele week lang verschijnt aldus elke dag een nieuwe video hier en hier.

Archief / BRANDS