Fr

BRANDS

Aldi introduceert promotieconcept op maat van Franstalige markt

Donderdag 18 September 2025

Aldi introduceert promotieconcept op maat van Franstalige markt

Aldi heeft, in samenwerking met Serviceplan, ‘Prix Mini’ gelanceerd. Dat is een nieuw promotieconcept dat specifiek is ontworpen voor de Franstalige markt in België. Het doel is, net als het bestaande Nederlandse concept ‘Knaldi", om aantrekkelijke en relevante promoties aan te bieden die aansluiten bij de dagelijkse koopgewoonten van de consumenten.

‘Prix Mini’ blijft trouw aan ‘de slimme keuze, de positionering van Aldi, en biedt een gestructureerde en herkenbare aanpak. Op het programma staat een radiospot van 15” in een toegankelijke toon en met een vleugje humor. De content gaat over aantrekkelijke aanbiedingen, met bijzondere aandacht voor verse producten.

Om de impact van de radiospot te versterken, werd vanaf de eerste seconden een nieuwe introductiejingle gecreëerd in de vorm van een pakkende melodie en een opvallende slogan. Het doel is een vast radiomoment creëren. Deze jingle, gemaakt door Sonhouse, klinkt als volgt: ‘Les prix Mini? Ça, c’est Aldi!’.

De radiospot wordt ondersteund door een mediaplan dat verder nog bestaat uit owned media (website, POS, folders), evenals paid digitale media (banners en SoMe). Een geïntegreerde aanpak zorgt tot slot voor consistentie in de boodschap en ze versterkt de nabijheid tot de doelgroep.

Archief / BRANDS