Fr

BRANDS

Volta werft aan via filter

Maandag 1 September 2025

Volta werft aan via filter

Voor het vierde jaar op rij lanceerde sectororganisatie Volta, in samenwerking met Choco opnieuw zijn ‘Go-electro’ campagne met de bedoeling om jongeren aan te moedigen een carrière in de elektrotechniek te beginnen.
 
‘Go-electro’ is gebaseerd op een interactieve TikTok-filter die de diversiteit van de beroepen in de elektrotechniek laat zien. Via een kort ‘This or That’ vragenspel beantwoorden jongeren met een knikje enkele vragen die in de filter worden weergegeven. Hun keuzes leiden hen naar hun droombaan in de elektrotechniek, die dankzij de geïntegreerde AI-filter wordt omgezet in ‘Telecom Ninja’, ‘High-Tech Wizard’ of ‘Cool Keeper’.
 
En dan zijn er nog de influencers MrKrul en David Rodriguez, die in een video laten zien hoe ze de filter gebruiken om te ontdekken welke droombaan in de elektrotechniek het beste bij hen past. Jongeren die hun voorbeeld volgen en op hun beurt hun droombaan op sociale media delen, maken kans op een hightech LED-tas.
 
Choco heeft bovendien educatieve fiches ontwikkeld om op een speelse manier kennis te maken met beroepen in de elektrotechniek. Er werden ook social ads (video-animaties, carrousels en statische publicaties) gericht op ouders en leerkrachten verspreid via Meta-kanalen en via Google.

Archief / BRANDS