Fr

BLUE

Carrefour gaat voor een meer verantwoorde reclame

Woensdag 25 Oktober 2023

Carrefour gaat voor een meer verantwoorde reclame

Het zat eraan te komen. In het kader van zijn digitale transformatie wil Carrefour tegen het einde van dit jaar het aantal geprinte folders met 40% verminderen en het wil zelfs nog ambitieuzer zijn in de toekomst. Het initiatief past ook in zijn ambitie naar een meer verantwoorde communicatie.

Het eerste deel van de campagne rond de ‘Digitalisering van de folder’ gevoerd met Publicis Groupe bestaat uit guerrilla-acties in Brussel en Antwerpen, met als doel op een debat op gang te trekken op de sociale media. Het begint met een deur waarop een sticker van 2m2 kleeft met de boodschap ‘Geen folders aub’...

In de spot, die verticaal gefilmd is, zien we de buren aan de overkant, en meer bepaald een gepensioneerd echtpaar dat commentaar geeft op de “rebellie” van hun buurman. We zien een filmende Nicole die haar man Marcel betrapt terwijl die door het raam gluurt om te zien wat de buurman uitsteekt. Vervolgens deelt ze de video met haar volgers.

De spot werd ook in een SoMe-versie gemaakt, met opnieuw een filmende Nicole. Dit keer filmt ze Marcel die de digitale folders op zijn smartphone bekijkt, niet alleen omdat dat de planeet ten goede komt, maar ook om te profiteren van exclusieve promo’s. Nicole geeft zelfs een kleine tutorial om te laten zien hoe eenvoudig het is.

De campagne wordt nog versterkt met een bannering en (D)OOH-luik om de Belgen nog meer aan te moedigen om de app van Carrefour te downloaden.

Archief / BLUE