Fr

PEOPLE

Isabel Peeters zegt de reclame vaarwel

Woensdag 7 December 2022

Isabel Peeters zegt de reclame vaarwel

In maart zet Isabel Peeters een punt achter haar rijke reclamecarrière die 37 jaar geleden begon als account bij DMB&B.

Daarna schitterde ze bij Young & Rubicam en vooral bij Duval Guillaume, waar ze bijna negentien jaar lang bijdroeg tot het succes van waarschijnlijk het meest creatieve bureau dat ons land ooit gekend heeft. Eerst als managing partner en daarna als general manager. Na een korte periode bij Happiness kwam ze in 2012 bij BBDO terecht, waar ze meer dan zes jaar lang managing director client services was.

Sinds 2019 stond ze aan het roer van At-thetable (ex-Flexus) dat ze binnen DPG Media op de kaart zette. Het is nog niet bekend wie haar zal opvolgen.

Met het vertrek van Isabel Peeters verliest het Belgische reclamewereldje een van zijn grootste ambassadrices, altijd geïnspireerd en inspirerend, gepassioneerd en met een buitengewone energie.

“Ik kijk met een brede glimlach terug op al die jaren”, aldus Isabel Peeters. “Ik heb mogen samenwerken met de mooiste merken, maar ook met de creatiefste talenten en de strafste strategen. Ik ben bijzonder dankbaar voor alles wat de sector mij gegeven heeft. Zelf heb ik de sector vooral proberen moed te geven om voor creativiteit te kiezen. Doorheen mijn carrière heb ik ook steeds geloofd in jonge talenten, en hun alle kansen proberen te geven in hun ontwikkeling. Onlangs werd ik oma en tegelijk hoor ik elke dag dat we tegen een onderwijscrisis aanlopen door een groot tekort aan leraars. Zo is de laatste maanden het idee gegroeid om iets terug te geven aan de maatschappij. En dus word ik leraar Frans en Engels in het vierde en vijfde jaar van het Sint- Guido-Instituut in Anderlecht, een school die bijna uitsluitend is samengesteld uit jongeren met een brede migratieachtergrond.”

Archief / PEOPLE