Fr

BRANDS

'Space Jam: A New Legacy', een merkenmagneet

Donderdag 8 Juli 2021

'Space Jam: A New Legacy', een merkenmagneet

In 1996 werd ‘Space Jam’, de spot met Michael (Air) Jordan en Bill Murray aan de zijde van Bugs Bunny en een bende uitzinnige Looney Tunes, al beschreven als de langste reclamespot uit de geschiedenis van Nike. Hij werd geregisseerd door de fantastische Joe Pytka, een habitué van de Nike-spots. Vandaag pakt Warner uit met de sequel van ‘Space Jam: A New Legacy’. We zien nog steeds Bugs en zijn vriendjes, maar dan met de basketbalspeler LeBron James in de rol van de held en Don Cheadle in die van de slechterik.
 
Of de box-office zal volgen weten we niet, maar volgens AdAge is de film die op 14 juli gereleast wordt nu al een megamarketing blockbuster. Met het nodige product placement en flink wat merchandising verbonden een stuk of twintig merken hun naam aan de prent. Nike natuurlijk, maar ook McDo, Amazon, Xbox, Spalding, Moose Toys, Gap, Crocs, Fossil, Funko, GameStop, BarkBox, enzovoort. Bedoeling: zowel de millennials die met het origineel opgegroeid zijn als de jonge generatie bereiken.

Archief / BRANDS