Fr

BRANDS

OnePlus organiseert een online concert om zijn smartphones te lanceren (Focalys)

Woensdag 9 Juni 2021

OnePlus organiseert een online concert om zijn smartphones te lanceren (Focalys)

Naar aanleiding van de lancering van zijn nieuwe smartphone in de Verenigde Staten lanceerde de smartphonemaker OnePlus in februari van dit jaar een vernieuwende muzikale editie die ‘The Drop’ werd gedoopt. Het Chinese merk zond online het concert van een bekende rapper uit waarbij kijkers tegelijkertijd extra content konden verkrijgen. De actie kon een indrukwekkende return on investment voorleggen.

De aanpak: het online concert ‘The Drop’ werd georganiseerd door OnePlus met de rapper Ty Dolla $ign. Het concert werd op 5 februari om 22u via livestream uitgezonden op oneplus.com, alsook op de sociale media van het merk, dit dankzij het platform Maestro dat adverteerders en bedrijven in staat stelt om een livestream evenement te beheren en te animeren door de ervaring voor het publiek te personaliseren. Tijdens het concert kon OnePlus ook in dialoog gaan met de kijkers via quizzen en enquêtes. Het merk nam de gelegenheid te baat om deze informatie te delen op zijn Nord N10 5G en N100 telefoons. OnePlus verborg op het evenement ook ‘paaseitjes’. Diegenen die ze vonden, kregen informatie over de features van de nieuwe smartphone of anekdotes over de rapper. Er werden ook beloningen verstopt voor de virtuele bezoekers en dit voor een totaalbedrag van 10.000 dollar.

OnePlus is niet het eerste merk dat een online concert aan zijn fans biedt tijdens de pandemie. Het bijzondere van deze actie is de promotie van de smartphone van de fabrikant tijdens dit event, dit dankzij de tools van Maestro. De actie bleek een gigantisch succes met maar liefst 1,3 miljoen unieke bezoekers die gemiddeld 11’ van het concert bekeken. Dat is een kijkduur die vijf maal hoger ligt dan wat de norm is voor campagnes uit de sector en een engagement rate van 21%.

Archief / BRANDS