Fr
Close

BRANDS

Proximus neemt de pols van Rode Duivels-fans

Maandag 7 Juni 2021

Proximus lanceert de actie ‘The Belgian Heartbeat’. Doelstelling: data leveren die in realtime het enthousiasme en de betrokkenheid van de fans tijdens de matchen van de Rode Duivels op het EK illustreren, dit dankzij een geconnecteerde armband.

Die is verbonden met de smartphone van de gebruiker en verzamelt opt-in data zoals de hartslag, de bewegingen en decibels, om aldus in realtime geaggregeerde statistieken op te stellen. Deze tracker zal gebruikt worden om de momenten te identificeren die de meeste emotie opriepen tijdens elke wedstrijd van de Rode Duivels.

De armband wordt verzonden naar een groep van 200 personen, meer bepaald journalisten en fervente supporters. Die zullen hem dragen bij elke match van de Belgen.

Vanaf 12 juni, bij de eerste match van de Rode Duivels, zullen alle verzamelde geaggregeerde gegevens in realtime beschikbaar worden gesteld op Pickx. De statistieken zullen te zien zijn tijdens elke match die de Rode Duivels spelen waardoor iedereen kan ontdekken hoe de fans de wedstrijden thuis beleven.

Archief / BRANDS