Fr

BRANDS

L'Oréal test het e-commerce potentieel van TikTok

Donderdag 3 Juni 2021

L'Oréal test het e-commerce potentieel van TikTok

In het Verenigd Koninkrijk en voor twee van zijn merken - Garnier et NYK -, is L'Oréal het eerste grote internationale merk dat zich associeert met het e-commerce pilootprogramma van TikTok waarmee merken rechtstreeks producten kunnen verkopen via het sociaal netwerk.
 
In de praktijk vinden de bezoekers van de TikTok-accounts van Garnier en NYK geïntegreerde productlinks in de video’s, livestreams en een speciale presentatietab van de producten, tussen de TikTok-hoofdfeed van het merk en de tab met gelikete video’s. L'Oréal werkt met een tiental content creators voor TikTok die de verschillende Garnier- en NYK-producten die beschikbaar zijn voor rechtstreekse verkoop in de verf zetten.
 
Volgens Lex Bradshaw-Zanger, de CMO van L'Oréal UK en Ierland, is het de bedoeling een geïntegreerde en transparante aankoopervaring te creëren die het klantenparcours verkort.
 
Het Chinese broertje van TikTok, Douyin, draaide vorig jaar een verkoop van 26 miljoen dollar via e-commerce.

Archief / BRANDS