Fr

BRANDS

Gucci maakt de fashionista's gek met sneakers van 13 euro (Focalys)

Woensdag 2 Juni 2021

Gucci maakt de fashionista's gek met sneakers van 13 euro (Focalys)

In maart van dit jaar introduceerde Gucci in alle landen waar het actief is een paar sneakers dat minder kostte dan 13 euro. Een kostprijs die een fractie is van de stratosferische prijzen die het luxemerk normaal gezien vraagt. De lage kostprijs had een reden, aangezien de sneakers met de naam ‘Virtual 25’ niet bestaan! Ze zijn alleen in augmented reality beschikbaar en kunnen dus enkel virtueel gedragen worden op de sociale media.

Het ultra flashy paar schoenen was beschikbaar op de app van het merk voor exact 12,99 euro. Na de aankoop kon de consument met de ‘Gucci Virtuel 25’ uitpakken op zijn scherm, dankzij een augmented reality videofilter. Daarvoor moest hij alleen zijn voeten voor de camera van zijn smartphone plaatsen zodat de schoenen aan de outfit konden gekoppeld worden. De mobiele gebruiker hoefde daarna enkel nog een screenshot te maken en de foto’s te delen op Instagram en andere sociale media.

Om dit technisch hoogstandje te realiseren, werkte Gucci samen met het platform Wanna Kicks AR Sneaker dat gespecialiseerd is in het virtueel passen van sneakers. De schoen kon ook gebruikt worden om de avatar van de gebruiker te pimpen in de game Roblox of op het virtual reality platform VR Chat, dat zeer populair is onder jonge gamingfans.

Terwijl tot nog toe sommige luxe modemerken gratis virtueel pasmodellen voor de reële aankoop voorstelden, gaat Gucci met dit initiatief nog een stapje verder door de AR filter die toegang geeft tot het product betalend te maken. Het initiatief is een voorbode van hoe de modemarkt van morgen er zou kunnen uitzien. Meer bepaald een universum waarbij een significant deel van de inkomsten komt uit digitale producten die fashionista’s in staat kunnen stellen om te schitteren in de digitale wereld...

Archief / BRANDS