Fr
Close

BRANDS

Universiteit Antwerpen werft 3000 neuzen aan

Woensdag 26 Mei 2021

Universiteit Antwerpen werft 3000 neuzen aan

In 2018 lanceerde de Universiteit Antwerpen het eerste CurieuzeNeuzen-project naar luchtkwaliteit in Vlaanderen. Vandaag is Brussel aan de beurt voor een grondige luchtscreening onder de naam ‘CurieuzenAir BXL’. Voor deze campagne werkte de Universiteit Antwerpen opnieuw samen met Bonka Circus voor de strategische en creatieve invulling. 
 
“CurieuzenAir BXL wil de luchtkwaliteit meten op maar liefst 3.000 plekken, verspreid in Brussel. Dit impliceert de deelname van evenveel Brusselaars die gerekruteerd zullen worden via een uitgebreide mediacampagne via televisie, print, radio, OOH, online en social media. Aanvullend zullen een aantal Brusselse micro- en macro influencers en Brusselse organisaties mee oproepen om werkelijk iedere Brusselaar aan te sporen om deel te nemen. Tot slot werd er gezocht naar iconische meetlocaties in de 19 gemeentes van Brussel.
 
De eerste resultaten van het onderzoek worden verwacht in februari 2022. Dit project is een initiatief van de Universiteit Antwerpen, BRAL en de ULB in samenwerking met Bloomberg Philanthropies, Leefmilieu Brussel, Stad Brussel, De Standaard, Le Soir en Bruzz.

Archief / BRANDS