Fr

BRANDS

Bricorama trots op Minale Design Strategy

Donderdag 20 Mei 2021

Bricorama trots op Minale Design Strategy

Minale Design Strategy ontwikkelde een nieuw winkelconcept en een nieuwe visuele identiteit voor Bricorama. Doelstelling is ‘Faire, réussir et être fier’, de nieuwe positionering van de Franse doe-het-zelfketen, tot leven brengen via de algemene klantervaring. Dit door dynamische winkels te creëren waarbij zowel de fysieke en digitale klantenervaring inspiratie, mogelijkheid tot testen en ondersteuning biedt. Dankzij het concept kan de keten de klanten ook meer bewustmaken van de MVO-strategie van het merk. 
 
Daartoe vond Minale Design Strategie het concept heruit door de mensen centraal te zetten in alles wat de keten doet. Het klantentraject is voortaan inspirerender en interactiever, meer bepaald door de idee van een project van een klant op de voorgrond te zetten. De visuele identiteit werd dan weer in een nieuw jasje gestoken om ze zowel frisser als eigentijdser te maken en ook om de communicatie tussen het merk en zijn klanten betekenisvoller te maken. 
 
De volledige case staat hier

Archief / BRANDS