Fr

BRANDS

Horeca Forma bereidt content offensief voor

Zaterdag 15 Mei 2021

Horeca Forma bereidt content offensief voor

The Fat Lady werkte een content campagne uit voor Horeca Forma. Doelstelling is de negatieve beeldvorming die de jongeren en hun ouders hebben over de horecasector en -opleidingen omkeren. Het duo wil aldus het imago van de sector opvijzelen en de instroom naar secundair horecaonderwijs verhogen. The Fat Lady koos voor een content strategie die gericht is op twee specifieke doelgroepen.

De eerste doelgroep betreft jongeren tussen dertien en vijftien jaar oud. Ze worden bereikt door een influencer campagne waarbij de Instagram en TikTok influencer Aaron De Groeve de opdracht krijgt de tieners te begeesteren. Hij probeert awareness rond horecaopleidingen te creëren bij de jongeren via een aantal uitdagingen zoals het maken van mocktails of vlekkeloos een tafel afruimen. De campagne wordt ondersteund door informerende content op Facebook en Instagram. De ouders worden dan weer gesensibiliseerd met behulp van een reeks video’s waarbij ondernemers uit de horeca de hoofdrol spelen. Ze vertellen verhalen om aldus de jongeren te overtuigen van de aantrekkelijkheid van de sector.

Archief / BRANDS