Fr
Close

BRANDS

L'Oréal creëert een virtueel idool om de aandacht te wekken van make-up fans (Focalys)

Donderdag 6 Mei 2021

L'Oréal creëert een virtueel idool om de aandacht te wekken van make-up fans (Focalys)

In China heeft L’Oréal een originele manier gevonden om aanwezig te zijn op WeChat. In maart creëerde het merk zijn eigen virtuele idool, Mr. Ou. Die heeft als missie om de pagina van L’Oréal op de bekende messenger app op te fleuren. Of hoe je een jonge doelgroep kan verleiden door in te zetten op een nieuw soort idool dat zijn opgang maakt in Azië.

Het profiel van ‘Mr. Ou’ laat zich als volgt beschrijven: een knappe 24-jarige man van Frans-Chinese afkomst die in de cosmeticasector werkt en die bijzonder gevoelig is voor onderwerpen die verband houden met ecologische verantwoordelijkheid. Hij is in 2D gemaakt, in een stijl die doet denken aan Japanse animatie. Het personage deelt het laatste nieuws van de groep en is te vinden in discussies die te maken hebben met cosmeticatrends, de productsamenstellingen of de duurzaamheidsinnovaties van L’Oréal. Hij is ook het gezicht achter brand content acties waarbij hij in dialoog gaat met Chinese beroemdheden.

De markt van virtuele idolen is geëxplodeerd in China terwijl ze in Europa nog niet echt gebruikt wordt. Volgens iQiyi is 64% van de 12-24-jarigen fan van deze personages en de livestreams die door hen worden gehost, zijn enorm in opkomst. Resultaat: merken breiden hun partnerships met deze virtuele wezens uit. De kost van zo een samenwerking is overigens een peulschil ten opzichte van een samenwerking met een opinieleider. Het initiatief is des te gedurfder aangezien L’Oréal zijn eigen ‘virtuele idool’ creëerde.

Archief / BRANDS

Jobs