Fr

BRANDS

Pizza Hut speelt Pac-Man op zijn pizzadozen (Focalys)

Woensdag 28 April 2021

Pizza Hut speelt Pac-Man op zijn pizzadozen (Focalys)

In maart kwam Pizza Hut USA met een originele gaming actie met een hoog nostalgisch gehalte. Onder de noemer ‘Newstlagia’ nodigde de actie de klanten uit voor een rondje Pac-Man, het beroemde spelletje uit de jaren ’80.
 
Pizza Hut maakte grote pizzadozen in beperkte oplage met daarop QR-codes. Als die eenmaal gescand waren, werden klanten doorverwezen naar pacman.hutarcade.com. Daar kregen ze toegang tot een AR-versie van het retrospel. De spelers die capscreens van hun score deelden via het Twitter-account van het merk werden automatisch ingeschreven voor een loting waarmee ze kans maakten op een gepersonaliseerde arcadegame van Pac-Man.
 
De actie is relevant want perfect aangepast aan de klanten van de keten, fans van meeneemgerechten en entertainment. De jongsten konden kennismaken met een game dat ze niet gekend hebben en voor de oudere deelnemers was het een aangename terugkeer in de tijd. Door enkel via zijn verpakking toegang te verlenen tot het spel kon Pizza Hut zijn online verkoop uitbreiden bij een doelgroep die de ervaring graag wilde ontdekken.

Archief / BRANDS