Fr

BRANDS

Dove stelt sociaal filtergebruik aan de kaak met Ogilvy

Donderdag 22 April 2021

Dove stelt sociaal filtergebruik aan de kaak met Ogilvy

Onderzoek bij meisjes van 10 tot 15 jaar in ons land wijst uit dat ze op hun dertiende gemiddeld 8,5 selfies nemen voor ze blij zijn met het resultaat en dan nog eens 19 minuten besteden aan het editen ervan.
 
Vijftien jaar na de lancering van de ‘Evolution’ spot en in het kader van zijn Self-Esteem Project’ wil Dove iets doen aan deze digitale vervorming van het schoonheidsideaal, een plaag die hard toeslaat door de sociale media, nog versterkt door de door corona aanzienlijk toegenomen schermtijd.
 
Daarom ontwikkelde het merk een Social Media Confidence Kit, ondersteund door een geïntegreerde campagne van Ogilvy UK. Die wil volwassenen de tools aanreiken om jongeren in hun omgeving bewust te maken van de negatieve impact die sociale media en apps op hun zelfbeeld en -vertrouwen kunnen hebben.

Archief / BRANDS