Fr

BRANDS

Heineken en Google trollen de Super League

Donderdag 22 April 2021

Meer dan de reacties van de voetbalautoriteiten, was het vooral de ontevredenheid van het volk die het doodgeboren project van de Super League de das omdeed, hoewel het kon rekenen op de steun van 15 van de machtigste Europese clubs en de JPMorgan-bank. En zoals vaak als het om voetbal gaat, waren de Engelse fans het felst in hun reacties en organiseerden die talloze protesten in Londen, Manchester of Liverpool. Verschillende merken sloten zich aan, te beginnen met Heineken, de historische sponsor van de Champions League, wat een heerlijke Top Top van Publicis opleverde.
Verbazender is dat ook Google de Super League aanpakte: in een tweet met zeer Britse humor, en zonder direct de zes Engelse clubs te noemen die deel uitmaakten van het project, legt Google UK uit hoe je de optie activeert waarmee je een vertraging kunt instellen om de verzending van een mail via Gmail te annuleren.  

In een ander register reageerde ook Amazon, als om vooruit te lopen op de rol van Usual Suspect die het steeds vaker toegewezen krijgt als het om binnen te rijven sportrechten gaat. Het bevestigde dat het de zorgen van voetbalfans begreep en deelde. En dat het op geen enkele manier betrokken was geweest bij gesprekken rond de Super League.

Archief / BRANDS