Fr

BRANDS

Fanta ziet het leven door een blauwe bril

Zondag 21 Maart 2021

Fanta ziet het leven door een blauwe bril

Sinds deze week beschikt Fanta over een gloednieuwe seizoensvariant in zijn gamma, meer bepaald in een limited edition. De lancering van deze mysterieuze Fanta is vergezeld van de nieuwe campagne ‘#WhatTheFanta’, waarmee het frisdrankmerk zijn consumenten aanspoort om door middel van een online speurtocht de geheime smaken van deze blauwe versie te ontmaskeren.
 
De verpakking van de blauwe Fanta, die verkrijgbaar is in een 500 ml fles, geeft geen enkele informatie over de geheime smaak, maar dankzij QR-codes zullen de liefhebbers wel kunnen deelnemen aan een interactieve online zoektocht die loopt van april tot augustus. Gedurende deze periode worden er in totaal zes zogenaamde mockumentaries, ofwel zes gekke filmpjes gepost op de verschillende digitale kanalen van Fanta. Daarbij worden elke week nieuwe tips onthuld.

Coca-Cola onderstreept dat deze campagne centraal zal staan in de mediaplannen van Fanta in 2021. Ze wordt gedurende vijf maanden gevoerd op televisie, alsook via OOH en de sociale media. De doelstellingen zijn naamsbekendheid genereren en top of mind blijven bij de consumenten en potentiële klanten. Naast ATL awareness zal Coca-Cola ook inzetten op POS materiaal om visibiliteit te geven aan de innovatie op de winkelvloer.

Archief / BRANDS