Fr

BRANDS

Colruyt mikt op de Eco-Score

Zondag 14 Maart 2021

Colruyt mikt op de Eco-Score

Colruyt Group heeft een campagne gelanceerd die een variant van Nutri-Score onder de aandacht brengt: de Eco-Score. Net als de Nutri-Score omvat die vijf labels van A (groen) tot E (rood) die informatie geven over de milieu-impact van een voedingsproduct, op basis van de grondstoffen, het type landbouw, de recyclage, het transport, enz. De Eco-Score omvat ook bonussen of boetes afhankelijk van de duurzaamheidslabels, verpakking, oorsprong en impact op de biodiversiteit van de verschillende producten.
 
Dit concept uit Frankrijk wordt omgezet naar 2.500 Boni Selection-artikelen en andere private label-producten in de SmartWithFood-applicatie. Voorlopig moet je nog de barcode van het product scannen om hun Eco-Score weer te geven. Later wordt het toegevoegd aan de Colruyt-apps. De retailer is ook van plan om later dit jaar de productscores van nationale merken beschikbaar te maken en het label geleidelijk toe te voegen aan de verpakkingen van zijn Boni Selection-producten in 2022.

Archief / BRANDS