Fr

BRANDS

Easyjet doet catering aan huis (Focalys)

Woensdag 10 Maart 2021

Easyjet doet catering aan huis (Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk kreeg Easyjet het slimme idee om de dialoog met zijn klanten te onderhouden tijdens de pandemie. Het merk stelde in december vorig jaar de inwoners van Londen in staat om de drankjes en snacks die normaal gezien worden geserveerd op de vluchten van de luchtvaartmaatschappij aan huis te laten leveren, in samenwerking met Deliveroo. De opbrengst ging naar het goede doel.

Om van het aanbod te kunnen gebruikmaken, volstond het om de website easyjet.co.uk te bezoeken en een uur en datum te reserveren. Vervolgens kwamen de stewards en stewardessen, vergezeld van hun trouwe karretjes, op die dag bij de deelnemer aan huis om hun een veiligheidsdemonstratie, een drankje en aperitiefsnacks te bezorgen. Klanten werden uitgenodigd om in ruil daarvoor een gift te doen aan Age UK, een liefdadigheidsorganisatie voor ouderen. De actie werd uitvoerig in beeld gebracht op de sociale media van de luchtvaartmaatschappij in het Verenigd Koninkrijk.

Hoewel de toerismesector een van de meest getroffen sectoren is door de gezondheidscrisis, vindt Easyjet een manier om op een menselijke manier met zijn klanten en prospects te communiceren. Bovendien beantwoordt het initiatief aan de sterke behoefte van mensen die thuiszitten en hun dag willen opfleuren met een originele ervaring en een bijzonder moment. Laatste troef: door de actie viraal te maken kon het merk word of mouth creëren rond zijn merk en bleef het aanwezig in de hoofden van zijn fans.

Archief / BRANDS