Fr
Close

BRANDS

Peugeot haalt zijn klauwen weer boven met Open

Donderdag 4 Maart 2021

Peugeot haalt zijn klauwen weer boven met Open

“Brullend van passie, verfijnd met zuivere precisie. Het is tijd om de flair van de jaren 60 te combineren met hedendaagse kracht”, aldus de website van de constructeur. “Peugeot frist zijn visuele identiteit en zijn logo op ter illustratie van de upgrade van het gamma en een projectie in de toekomst”, aldus Thierry Lonziano, global marketing & communication director. De upgrade wordt gesymboliseerd door de terugkeer van de leeuw in een schild, een vorm waarvan werd afgestapt in 1960, terwijl de moderniteit geïllustreerd wordt door het flat design van de leeuw in combinatie van een nieuw lettertype, tegen een zwarte achtergrond, iets wat van nature met premium geassocieerd wordt. Het werd intern gecreëerd en zal voor het eerst verschijnen op de Peugeot 308 die op 18 maart onthuld wordt.
 
Voor de gelegenheid lanceert het merk van Stellantis de globale campagne ‘Leeuwen van vandaag’, de eerste van Open (Omnicom for Peugeot Engine), het dedicated bureau van Omnicom voor Peugeot, dat het budget vorig jaar won na een internationale pitch. De campagne zal te zien zijn in alle landen waar Peugeot aanwezig is (OOH, online en SoMe).

Archief / BRANDS