Fr

MEDIA

Clear Channel start commercialisering van nieuw DOOH-aanbod in Brussel

Woensdag 10 April 2024

Clear Channel start commercialisering van nieuw DOOH-aanbod in Brussel

Enkele maanden geleden kondigde Clear Channel aan de aanbesteding te hebben gewonnen voor de exploitatie van digitaal straatmeubilair aan de ingangen van de Brusselse metrostations voor een periode van minimaal twaalf jaar. Vandaag onthult het bedrijf het ontwerp van deze 125 schermen, waarvan de commercialisering enkele dagen geleden van start ging.

Deze schermen zijn ontworpen in samenwerking met Axel Enthoven (Yellow Window) en zijn uitgerust met tactiele technologieën. Ze bieden realtime informatie over de MIVB en de omgeving, waardoor het dagelijkse leven van de Brusselse vervoersgebruikers wordt verrijkt volgens Clear Channel. Ze stellen die laatste in staat om zijn aanwezigheid in en rond de hoofdstad te versterken, met een bijzondere focus op Brussel (93% dekking) en toegang tot nieuwe gemeenten zoals Sint-Gillis, Anderlecht, Vorst en Sint-Lambrechts-Woluwe. Deze toevoeging betekent volgens Clear Channel een aanzienlijke stijging van 15% van de totale digitale inventaris (+61% op Brussel 19).

“De introductie van deze schermen betekent een fantastische kans voor adverteerders om zich te tonen op toplocaties in Brussel”, aldus een tevreden Jan De Moor, managing director van Clear Channel Belgium. “Onze samenwerking met de MIVB onderstreept ons engagement om de publieke ruimte te verrijken en tegelijkertijd een innovatieve en effectieve gebruikerservaring aan te bieden. We zijn ervan overtuigd dat ons nieuwe digitale aanbod de manier waarop merken communiceren in de stad zal veranderen.”
 

Archief / MEDIA