Fr

CREATIONS

BBDO redt levens met reclame voor het Rode Kruis

Donderdag 5 Oktober 2023

BBDO redt levens met reclame voor het Rode Kruis

Wanneer je iemand ziet die getroffen wordt door een hartaanval, is de eerste goede reflex om 112 te bellen en vervolgens, terwijl je wacht op de hulpdiensten, je smartphone tevoorschijn te halen en een video te bekijken waarin wordt uitgelegd hoe iemand te reanimeren. Een probleem daarbij is dat de video meestal wordt voorafgegaan door een of twee – vaak vervelende – reclamespotjes met als gevolg dat er kostbare tijd verloren gaat.

Om te voorkomen dat de noodhulp in de toekomst wordt onderbroken door reclame op zo een kritiek moment, heeft Croix-Rouge de Belgique in samenwerking met BBDO alle reclameruimte gekocht die de reanimatievideo’s voorafgaan. Vervolgens filterden ze deze op basis van verschillende trefwoorden die gebruikelijk zijn voor deze video’s. Aldus krijg je voortaan in deze video’s reclame van la Croix-Rouge te zien, dit in de vorm van een duidelijke instructievideo over hoe iemand te reanimeren.

Archief / CREATIONS