Fr

AGENCIES

Bowling Brands wordt Untitled Workers Club

Zondag 18 April 2021

Bowling Brands wordt Untitled Workers Club

Bijna acht jaar na de oprichting zetten Gwenn Nevelsteen en Christophe Ghewy een punt achter het avontuur van Bowling Brands, het bureau dat ze samen oprichtten na hun professionele liefde op het eerste gezicht. Laatstgenoemde had net 15 jaar de creatie geleid bij LG&F (nu FamousGrey), het bureau dat hij mee oprichtte. Gwenn Nevelsteen van haar kant werkte aan adverteerderszijde, en meer bepaald bij Eurostation, een klant van het beroemde bureau ...

Bowling Brands ging van start in 2012, met de ambitie om sneller te werken, per project (en niet langer op basis van een maandelijks bedrag, dat als te restrictief wordt beschouwd) en met expertises die niet langer beperkt bleven tot enkel talenten in de sector. Bovendien vond het bureau dat een succesvol merk heel de tijd aanwezig moet zijn in het dagelijkse leven van de consument. Een visie die samengevat werd in drie eenvoudige regels die niet los van elkaar konden worden gezien: ‘No fees’, ‘No walls’ en ‘More strikes’.

De positionering was een schot in de roos en overtuigde al snel adverteerders, te beginnen met Knack en zoekertjessite Kapaza. Daarna volgden Generous, Circus zonder handen, M Leuven, Kanal, VLAM, Gaia, Napoleon Sports & Casino, Rabobank.be, Cofidis, maar ook Toerisme Vlaanderen, voor wie het bureau vele opmerkelijke en opvallende campagnes ontwikkelde.

Het was precies Toerisme Vlaanderen, met meer bepaald de campagnes ‘Rubens vs Facebook’ en ‘Adoration of true Love’, die Nevelsteen en Ghewy deden inzien dat de wereld en de samenleving de afgelopen jaren totaal veranderd zijn: versnipperder en diverser dan ooit inzake gender, gemeenschappen, religies, seksuele geaardheid,… Het inzicht leidde bij het duo tot een heuse big bang die vandaag vorm krijgt via Untitled Workers Club, de nieuwe naam van Bowling. Dat zal zich bezighouden met Cultural Branding, wat Gwenn Nevelsteen en Christophe Ghewy voortaan beschouwen als de beste oplossing voor merken die hun businessdoelstellingen willen waarmaken en tegelijk op een goede manier willen bijdragen aan de samenleving.

Om meer te ontdekken over Untitled Workers Club, lees je hier het exclusieve interview met Gwenn Nevelsteen en Christophe Ghewy. Komt ook aan het woord: Sana Sellami, experte in diversiteit en inclusie.

Nog even preciseren dat Untitled Workers Club drie nieuwe Designers verwelkomt (Bert Tas, Dennis Decks en Britt Helbig), een nieuwe Senior Account Manager (Romy Vierhouten) en een Production Manager (Arnar Gunnlaugsson). Het trio versterkt het bestaande team.

Archief / AGENCIES