Fr

CREATIONS

Ogilvy Social.Lab aan het werk voor Actiris en de VDAB

Zondag 4 Oktober 2020

Ogilvy Social.Lab aan het werk voor Actiris en de VDAB

Actiris en de VAB bundelen hun krachten om Brusselse Franstaligen te overtuigen om voor een job te solliciteren in de randgemeenten van Brussel. Het is een keuze die evident lijkt, maar kandidaten laten zich nog vaak ontmoedigen door de taalbarrière of de afstand die ze moeten afleggen om op hun werk te geraken. Om hen te overtuigen ontwikkelde Ogilvy Social.Lab ‘Een job, c’est aussi un job’, een campagne die Franstalige werkzoekenden laat zien dat hun vaardigheden ook in het Nederlands gewaardeerd worden.

De figuranten in de spot zijn echte werkzoekenden. Daarin sporen ze hun collega’s aan om informatie in te winnen bij Actiris en VDAB, meer bepaald via het platform unjobpourmoi.be. Daarop kunnen ze zich inschrijven voor een infosessie, een taalopleiding of zelfs meteen solliciteren voor een job in de periferie van Brussel. 

‘Een job, c'est aussi un job’ is zichtbaar in de Brusselse straten en is te horen op verschillende Brusselse radiozenders en op Spotify. De sociale en digitale media worden ook ingezet, voornamelijk via Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube en banners op talloze websites.

Archief / CREATIONS