Fr

PEOPLE

Chris Van Roey vertrekt bij PitchPoint

Maandag 25 Augustus 2025

Chris Van Roey vertrekt bij PitchPoint

Na een carrière van meer dan 45 jaar in de marketing- en communicatiesector – waarvan de 18 laatste als medeoprichter en drijvende kracht van PitchPoint, heeft Chris Van Roey besloten om op 1 april 2026 de fakkel door te geven en uit de operationele directie van het bureau te stappen.

“PitchPoint draait volop en staat sterker dan ooit. Dit is dan ook het perfecte moment om de fakkel door te geven. Mijn vertrek is geen eindpunt, maar een kans: voor PitchPoint, voor one klanten en voor nieuw talent”, verklaarde hij.

Hij voegt eraan toe dat hij tot aan zijn vertrek zal zorgen voor een vlotte overgang en dat hij vertrekt in goede verstandhouding, met oog voor continuïteit, zowel intern als tegenover de klanten.

PitchPoint werd in 2008 opgericht door Chris Van Roey en Martine Ballegeer, “met een duidelijke missie: de relaties tussen adverteerders en hun communicatiebureaus versterken”, zo benadrukt hij. Vandaag wordt het bedrijf inderdaad beschouwd als een referentie op het gebied van pitchbegeleiding en relaties met bureaus, dankzij de gehanteerde methodologie en de nadruk op transparantie, strategie en duurzame samenwerking.

Het team, dat doorheen de jaren werd versterkt – eerst met Anja De Landsheer en daarna met Mia Venken – grijpt het moment aan om aan te kondigen dat het zijn positie verder wil uitbouwen en op zoek is naar een of meerdere nieuwe ervaren medewerkers: “We geloven in complementaire profielen: strategisch sterk, relationeel vaardig en gepassioneerd door de sector.”

Na een academische start aan de KU Leuven en een functie als sales manager bij Colruyt, zette Chris Van Roey zijn echte eerste stappen in marketing bij Apple Computer Benelux, waar hij gedurende negen jaar marketing director was (van 1987 tot 1996 om precies te zijn). Daarna werkte hij mee aan de lancering van Mobistar, waar hij bijna 12 jaar chief communication officer was. Samen met zijn teams en bureaus – met Air op kop – maakte hij van Mobistar een van de meest bekroonde merken, zowel bij de C(C)B Awards als bij de Effie Awards.

Parallel aan de oprichting van PitchPoint was hij tot 2020 ook CEO van de UBA, waarbij hij hielp om de vereniging nieuw leven in te blazen en te moderniseren – een organisatie die vandaag door de WFA als referentie wordt genoemd.

Archief / PEOPLE