Fr


Close

AGENCIES

Human37 positioneert zich op het vlak van Customer Data Strategy

Maandag 21 Juni 2021

Human37 positioneert zich op het vlak van Customer Data Strategy

Human37 heet het nieuwe bureau dat opgestart wordt door drie voormalige directeurs van Semetis - Glenn Vanderlinden, Maxime Vandenbussche en Julien De Visscher – die zich associëren met Vincent Crochet, ex-Fourcast en eveneens ex-Semetis. Hun ambitie: het eerste bureau voor Customer Data Strategy oprichten. Dat wil bedrijven helpen bij de definitie, het design, de implementatie en de activering van hun customer datastrategieën door in te spelen op twee pijlers: de data-architectuur en de martech stack enerzijds, en de customer experience anderzijds.
 
“We vertrekken om te beginnen van de businessbehoefte: we definiëren, ontwerpen en implementeren de data-architectuur van onze klanten en waken erover dat die beantwoordt aan hun noden. We zorgen ervoor dat de tools correct worden geïmplementeerd, afgestemd en geïntegreerd. Vervolgens denken we na over de technologieën die de architectuur vormen en zorgen we ervoor dat de martech stack future-proof en rendabel is”, aldus Julien De Visscher, managing director van Human37.
 
“In deze ondersteunende pijler van de stack zijn we bezig met partnerships af te sluiten met meerdere geavanceerde technologieën, zodat we onze klanten ook kunnen ondersteunen tot de implementatie van hun projecten indien nodig. In het algemeen, en los van de strategie, zal het operationele aandeel in wat we willen leveren groot zijn”, vervolgt hij. “De tweede pijler berust op data activering, met als einddoel het verbeteren van de UX die bedrijven aan hun klanten aanbieden.”
 
“Het laatste element dat ons nauw aan het hart ligt, is insourcing: we willen absoluut niet gezien worden als een black box. Ons doel is in plaats daarvan om iteratief waarde te creëren en die waarde vervolgens in de klantenteams te integreren. We willen er dan ook voor zorgen dat deze laatste actief bij elk project betrokken worden, zodat ze het daarna kunnen overnemen, ook alsze  achteraf een beroep op ons blijven doen voor consultancy, ondersteuning of andere complexere projecten."
 
“Kortom, Human37 zal worden gebouwd rond business, technologie en het menselijke aspect, want technologie zonder mensen is zinloos; het een gaat niet zonder het ander. Wat we willen vertalen naar onze naam die mens en technologie combineert.”
 
Het getal 37 verwijst immers naar de beroemde 37e zet van AlphaGo, de AI van Google: “Een totaal contra-intuïtieve beweging waardoor hij de Go-wereldkampioen kon verslaan”, herinnert Julien De Visscher zich.

Archief / AGENCIES